Egy sikeres pályázat és hosszú előkészületek eredményeképpen idén tavasszal 30 diákunk három hetes szakmai úton vett részt Milánóban.

Az utazás célja a szakmai gyakorlat megszerzésén túl az volt, hogy a résztvevők fejlesszék angol nyelvtudásukat, megismerjék Lombardia kultúráját, az itt élők életmódját, munkaszervezési szokásait, megcsodálhassák Milánó műemlékeit, nevezetességeit.

A hosszú és kimerítő buszos utazás után vasárnap este birtokba vettük szálláshelyünket a Piero Rotta Hostelben.

Másnap reggel megérkeztek az olaszországi partner cég, az EVOLVO munkatársai, és az orientációs nappal kezdetét vette a szakmai program. A kozmás diákok  a logótervezéstől, a kerítéscsiszoláson át a templom-felújításig a legkülönbözőbb munkakörökben bizonyíthatták találékonyságukat és rátermettségüket.

Hamar kialakult a napirendünk, melyhez a program végéig tartottuk magunkat.

A közös reggeli, amelyből sosem hiányozhatott a nutella, mindig megalapozta a lendületes kezdést. Délelőtt szétszéledtünk a városban, ki-ki a saját munkahelyére. A délután szabad óráit legtöbben városnézésre, és a  híres olasz kávékultúra megismerésére fordítottuk. Esténként vacsoránál, és az azt követő megbeszéléseken együtt sírtunk, nevettünk az aznapi történeteket hallgatva.

A hétvégéken is sok időt töltött együtt a csapat.

Az egyik legemlékezetesebb program a Milánói Dóm bejárása volt. Kívülről szinte minden nap megcsodáltuk, de az első hétvégén felmásztunk a tetőteraszra és bejutottunk a belsejébe is. A fotók nehezen adják vissza a székesegyház lenyűgöző hangulatát, elképesztő méreteit.

A Leonardo da Vinci Múzeum is meglepett minket méreteivel és sokszínű gyűjteményével. Egy egész nap sem volt elég a bejárására, és mindenki talált az érdeklődésének megfelelő témát, a tárlatokon.

Hosszas latolgatás után vágtunk bele a Comó-i tóhoz tervezett kirándulásba. Az időjárás nem volt kegyes hozzánk. Ha azt hittük, hogy Milánóban hűvös volt az idő, hát az Alpok lábánál megismerhettük az igazi hideget. Főleg, amikor a jeges eső is rákezdte. De ha már ott voltunk, felmásztunk a tó fölé épített legmagasabb világítótoronyba. A látvány és a sok nevetés minden fáradságért kárpótolt minket.

Nehéz lenne röviden összefoglalni a rengeteg élményt, amit a munkahelyeken és a hétvégi programok során átéltünk.

A galéria lapozgatása talán segít átélni az utazás hangulatát.